Proiectul a oferit servicii educaționale complementare și de asistență socială pentru copii separați sau în risc de separare de părinți: copii cu părinți plecați la muncă în străinătate, copii remigranți, cu un părinte în detenție, din familii monoparentale etc. În cadrul celor 2 școli din municipiul Iași s-au derulat activități de dezvoltare a abilităților de viață pentru copii, în condițiile în care mulți dintre aceștia nu au de la cine să deprindă aceste abilități ca urmare a absenței părinților și/sau a capacității reduse a persoanelor de îngrijire.
Rezultatele proiectului sunt grăitoare:
- 89 copii au participat la 100 activităţi de educație nonformală în cadrul Centrelor de Tineret din cele 2 școli partenere. Ei și-au dezvoltat abilități de viață independentă pe următoarele teme: autocunoaștere, comunicare, gestionarea emoțiilor, managementul furiei, a relației cu părinții, rezolvarea conflictelor, managementul banilor, programul zilnic de lucru și timpul liber, prevenirea delincvenței și a victimizării;
- 168 copii au participat la activități de orientare școlară și profesională (activitate realizată pe baza Teoriei Inteligențelor Multiple a lui Howard Gardner, cu aplicarea testului pentru determinarea tipurilor de personalitate și domenii de interes a lui John Holland, realizarea profilului personal al fiecărui copil și discuții ghidate pe tema carierei);
- 80 copii și 35 părinți au participat la activități tematice de socializare pentru dezvoltarea abilităților de viață, de lucru în echipă și cu privire la drepturile copilului;
- 20 copii și familiile acestora, din grupuri sociale defavorizate și referiți de școlile partenere, au beneficiat de servicii de asistență socială și protecție a copilului.